Planlæg dit besøg på Frederiksværk Bibliotek

Vi vil gerne gøre dit besøg hos os nemt. Vi har her samlet en række praktiske informationer, som du kan bruge ved og under dit besøg.

Åbningstider

Biblioteket har åbent alle dage - se hvornår og hvordan her

Ankomst

• Adressen er: Torvet 41, 3300 Frederiksværk
  • Der er parkeringsplads med handicapskilt på Torvet samt masse af parkering på bagsiden af biblioteket - på Kvickly parkeringspladsen
  • Ankommer du med offentlig transport, anbefaler vi dig at benytte rejseplanen.dk

Adgang og elevator

• Fra Torvet er der fri adgang til dørene
  • Der er automatiske skydedøre, bemærk at uden for den betjente åbningstid skal du benytte dit sundhedskort. Kortlæseren er til venstre for skydedørene.
  • Der er adgang til Kulturkælderen via en trappe.
  • Har du brug for adgang med kørestol til Kulturkælderen - brug bagindgangen - under biblioteket, på bagsiden af bygningen, ud mod kanalen.

Toiletter

• Der er tre toiletter i biblioteket
  • Et er et handicap toilet - med en pusleplads

Biblioteketsrummet

• Hovedvejene på biblioteket er min. 130 cm, både i stueplan og på 1.sal. Gulvene har fast belægning uden hældning.
  • Mellemrummet mellem vores reoler er min. 100 cm.
  • Find oplysninger om vores faciliteter her

Arrangementer

• Hvis du er til et arrangement, og du har brug for at trække dig, er du altid velkommen til det.
  • Når du skal til et arrangement i Gøgereden, er der nem adgang og god plads til fx kørestole. Har du brug for at have en ledsager med, gør vi naturligvis plads til det.

Hjælpemidler

• Ikke alle handicaps kan ses. Solsikkesnore bliver udleveret gratis og uden spørgsmål i den betjent åbningstid. Læs mere om ordningen
  • Førerhunde og servicehunde, der bliver ledsaget af deres ejer, er velkomne på Frederiksværk Bibliotek. Derudover er det ikke normalt tilladt at medbringe dyr på biblioteket.

Har du spørgsmål?

Vi arbejder hele tiden på at forbedre tilgængeligheden og skabe lige adgang til vores biblioteker. Du er altid velkommen til at kontakte os via mail: bibliotek@halsnaes.dk eller telefon: 47938070, og vi er altid parate til at hjælpe i den betjente åbningstid.