Lektiecafé

Få hjælp til lektierne

Hvad kan man få hjælp til?

Lektiecaféen er lavet for børn og deres familier. Du kan få hjælp hvis dine lektier driller, til din stil, din matematikopgave eller andet - og måske få en rigtig god karakter.

Når du har knoklet med det boglige er der en dejlig forfriskning. Kom og oplev den afslappede og hyggelige stemning.

Hvornår er caféen åben?

Frederiksværk Bibliotek om tirsdagen fra kl. 14 til 17.

Hvem kan få hjælp?

Lektiehjælpen er for alle, børn som voksne, der har behov for at få lidt ekstra hjælp med lektierne.

Hvem står bag lektiecafeen?

Lektiecaféen er et samarbejde mellem Dansk Flygtningehjælp og bibliotekerne i Halsnæs kommune. Hjælperne er voksne frivillige, der er organiseret under Dansk Flygtningehjælp.

Kontaktpersoner:

Frederiksværk Bibliotek: Marina Hansen. Tlf: 23 99 37 54

Hjælp på nettet

Som hjælp til lektierne kan du bruge bibliotekets adgang til super gode resurser, som du finder her. Brug fx. Biologifaget, Dansk Historie, FysikKemifaget, Geografifaget, Matematikfessor, Religionsfaget og Samfundsfaget.

Lektier-online.dk

Der er på lektier-online åbent mandage, torsdag og søndage kl. 18-20. Du kan du oprette dig som bruger og få hjælp gennem et stort og aktivt forum.
Mest for 8.-10. klasse.

Frividen.dk

Du har også mulighed for at bruge gratis og levende videoundervisning på Frividen.dk. Det er en privat hjemmeside, der henvender sig til unge ved ungdomsuddannelserne i fagene fysik, kemi og matematik.