Ny låner

Bliv oprettet som låner og benyt dig af bibliotekets faciliteter

For at kunne bruge biblioteket og vores faciliteter - både de digitale samt fysiske - skal du være oprettet som bruger.

Bliv oprettet som låner på flere måder:

• Du kan oprette dig selv med dit MitID, på vores hjemmeside (tryk på log ind)
  • Mød personligt op på bibliotekt og huske at medbringe dit sundhedskort (tidl. sygesikringsbevis).

Du vælge selv en 4-cifret pinkode, som du kan huske

Er du under 18 år skal dine forældre/værge udfylde og underskrive en indmeldelsesblanket, som du kan få udleveret i ekspeditionen.

Med kort og pinkode får du adgang til en verden af muligheder

Nu kan du selv søge og reservere i biblioteksbasen samt låne og aflevere på bibliotekets selvbetjeningsautomater.

Vi har et dejligt stort udvalg af alt hvad hjertet kan begære af romaner, fagbøger, tidsskrifter, lydbøger, tegneserier, film, spil og musik. Via Min side kan du se dine bestillinger, forny dine lån, rette dine låneroplysninger og meget andet.

Du har også adgang til film, musik, ebøger, netlydbøger, ordbøger, artikler, udenlandske aviser, online teoriprøver og vidensbaser. Se udvalget af online tilgængelige tilbud under Ebøger og Netmedier. Hvor det er påkrævet, logger du på med cpr.nr/lånerkortnr. og pinkoden du selv har valgt.

Bliv klogere eller få en på "opleveren"

Halsnæs Bibliotekerne arrangerer en masse spændende arrangementer, workshops og foredrag. Og det er ikke kun for de voksne. Især børneteater er meget populært, så det gælder om at holde sig til når billetsalget starter.

Arrangementerne vil blive offentliggjort løbende, vi har dog samlet, så vidt muligt - arrangementerne til offentliggørelse i januar og i august. Hold øje med vores hjemmeside og informationer på Bibliotekerne. Du kan se arrangementerne under Menupunktet "Aktiviteter". Her vil du også opdage at vi lægger hus til både strikkecafé,  lekticafé, videnscafé, advokathjælp.

Velkommen