Om Halsnæs Bibliotekerne

Vi bugner af gode tilbud til dig.

Bibliotekerne består af Frederiksværk og Hundested Bibliotek og er din lokale indgang til viden, information og oplevelse. Her finder du inspiration til netop det du søger – lad det være bøger, musik eller arrangementer.

Vi er mere end bøger
En klog person har sagt: ”Biblioteker handler ikke om bøger – i virkeligheden har de aldrig handlet om bøger”. Hvad er så et bibliotek? Det optimale svar er: et bibliotek er en af folket udvalgt proces for at fordele magten over information, viden og oplevelser med og mellem mennesker i (lokal)samfundet.

Du kan vælge og vrage
Vi tilbyder en alsidig materialesamling bestående af bøger, lydbøger, e-bøger, film, og musik også via nettet. Vi bliver brugt som centrum for en række oplevelser, f.eks. spændende foredrag, udstillinger og musikarrangementer. Du kan gå i teater med børn og børnebørn eller nyde samværet i en af de mange læseklubber, der er blevet et populært tilbud de seneste år.

Bliv dus med IT
På IT-området tilbyder vi IT-hjælp i samarbejde med Ældresagen på Hundested Bibliotek. Ligesom små virksomheder og foreninger kan få IT-hjælp til at skrotte papirarbejdet og blive digitale.

Dit bibliotek er altid åben på Internettet
Du kan gå på biblioteket hele døgnet med de digitale bibliotekstjenester, f.eks. e-Reolen, Filmstriben og meget mere. På bibliotekets hjemmeside kan du tjekke din lånerstatus, forny dine lån, hente inspiration og reservere materialer fra hele landet.

Vi er til for dig
Vidste du, at vi er blandt landets bedste, når det gælder brugertilfredshed. 92% af vores brugere er yderst tilfredse med Biblioteket. Hele 95% af brugerne vil anbefale andre at bruge Biblioteket. Vi håber du er en af dem og glæder os til at møde dig.

Bibliofit