Bliv udstiller

Kunne du tænke dig at udstille på biblioteket?

Har du noget du gerne vil udstille?

Det kan være kunst, håndværk og samlinger. På bibliotekerne i Frederiksværk og Hundested har vi forskellige udstillinger året rundt. Alle er velkomne til at udstille. Voksne, såvel som børn.

Der er mulighed for, at udstille værker 1 kalender måned af gangen. Du kan komme i betragtning ved at henvende dig til bibliotekerne.

Har du lyst til at udstille dine ting kan du kontakte:

Biblioteksassistent Mona Andersen på moan@halsnaes.dk

Hvem kan udstille?

Vi lægger vægt på udstillere med lokal tilknytning, hør dog gerne om mulighederne, selvom du ikke har en lokal tilknytning. Du kan udstille alt fra malerier til postkort og andet. Vi vil dog sig nej til anstødelige, uetiske eller racistiske værker.

Da vi har mange som gerne vil udstille, vil der gå minimum 2 år inden du igen vil have mulighed for at udstille. Dette er for, at tilgodese så mange som muligt.

Ophængning og nedtagning.

Udstiller sørger selv for ophængning på de anviste pladser. Det er ikke tilladt at banke søm i væggene, eller at klistre noget på de sorte vægge - på Frederiksværk Bibliotek. Alle billeder skal kunne hænge på wire. Det er ikke tilladt at have billeder stående på podier. Podierne er til skulpturer m.m.

Da der er begrænset plads, opfordre vi til at du ser rummet og mulighederne på forhånd.

Evt. transport er udstilleres ansvar.

Venligst bemærk, at det ikke er et Galleri, men et arrangementsrum, hvor du kan benytte væggene. Vi afholder arrangementer samme sted, hvor udstillingen foregår. Der kan derfor være tidspunkter hvor vi flytter på det udstillet eller dækker det til, for at gøre plads til arrangementerne.

Markedsføring

Udstilleren sørger selv for en pressemeddelelse med et evt. tilhørende billede.

Vi tilbyder dig, at du kan få din udstilling som en nyhed, på Bibliotekernes hjemmeside. Hvis det har din interesse, skal vi venligst bede dig om at udfylde et skema, som du kan få udleveret på biblioteket eller tilsendt din mailadresse.

Udstiller skal selv stå for en evt. fernisering og tilhørende traktement. Bemærk, at hvis ferniseringen ligger i et tidsrum, hvor biblioteket ikke har åben for betjening, vil besøgende kun komme ind, hvis de er lånere på biblioteket.

Salg fra udstillingen er en sag mellem køber og udstiller. Men vi sætter gerne et "solgt" skilt på emnet. Vi ser gerne at udstillingen er komplet i hele perioden.

Ansvar, opsyn og forsikring

Biblioteket kan kun varetage et overordnet tilsyn med de udstillede værker. Derfor er det udstillerens eget ansvar, at forsikre de udstillede værker mod beskadigelse og tyveri mv. Da biblioteket også er åbent uden personale, kan vi ikke varetage tilsyn i disse perioder.

Udstillingsfaciliteter

• På Frederiksværk bibliotek har du mulighed for, at udstille på vægge og udstillingsmontre.
  • På Hundested bibliotek har du mulighed for, at udstille på vægge samt flytbare vægge.