Planlæg dit besøg på Hundested Bibliotek

Vi vil gerne gøre dit besøg hos os nemt. Vi har her samlet en række praktiske informationer, som du kan bruge ved og under dit besøg.

Biblioteket har åbent alle dage - se hvornår og hvordan her

Ankomst

• Adressen er: Nørregade 61, 3390 Hundested
  • Der er parkeringsplads med handicapskilt på Tømrergade samt masse af parkering på siderne af biblioteket
  • Ankommer du med offentlig transport, anbefaler vi dig at benytte rejseplanen.dk

Adgang og elevator

• Fra Nørregade er der adgang via ramper på begge sider af trappen.
  • Der er automatiske skydedøre, bemærk at uden for den betjente åbningstid skal du benytte dit sundhedskort. Kortlæseren er til venstre for skydedørene.
  • Der er adgang til en elevator til kælderen, hvor der er toiletter, samt til 1. sal, hvor der er adgang til avislæsesalen, salen og receptionen for Paraplyen
  • Alle vores trapper er med gelænder
  • Mødelokalet på 2. sal er ikke tilgængelige med kørestol

Toiletter

• Der er et handicaptoilet i stueetagen
  • Der er to handicaptoiletter i kælderen - et med pusleplads
  • Der er to toiletter på 1. sal, et er handicaptoilet

Biblioteketsrummet

• Hovedvejene på biblioteket er min. 130 cm, både i stueplan og på 1.sal. Gulvene har fast belægning uden hældning.
  • Mellemrummet mellem vores reoler er min. 100 cm.
  • Find oplysninger om vores faciliteter her

Arrangementer

• Hvis du er til et arrangement, og du har brug for at trække dig, er du altid velkommen til det.
  • Når du skal til et arrangement i salen, er der nem adgang og god plads til fx kørestole. Har du brug for at have en ledsager med, gør vi naturligvis plads til det.

Hjælpemidler

• Ikke alle handicaps kan ses. Solsikkesnore bliver udleveret gratis og uden spørgsmål i den betjent åbningstid. Læs mere om ordningen
  • Førerhunde og servicehunde, der bliver ledsaget af deres ejer, er velkomne på Hundested Bibliotek. Derudover er det ikke normalt tilladt at medbringe dyr på biblioteket.

Har du spørgsmål?

Vi arbejder hele tiden på at forbedre tilgængeligheden og skabe lige adgang til vores biblioteker. Du er altid velkommen til at kontakte os via mail: bibliotek@halsnaes.dk eller telefon: 47938070, og vi er altid parate til at hjælpe i den betjente åbningstid.