Verden under vand

14.02.24
Træd ind i et univers af lysende gopler og undervandslitteratur.

Vi har forvandlet Trappetårnet på Hundested Bibliotek. Store og små gopler svæver op gennem trappen.

På hver afsats finder I håndplukket litteratur, fra havets litteraturhistorie til klimafiktion og faglitteratur om livet under vand for børn i alle aldre.

Goplerne kreeret af Florafabula ved Rikke Hallund, 6., 8. og 9. klasse fra Skolen ved havet samt Halsnæs Bibliotekerne.

Der er adgang til Trappetårnet via biblioteket – også i den selvbetjente åbningstid.

Man må gerne låne de udstillede bøger med hjem.

"Verden under vand" er Halsnæs Bibliotekernes bidrag til OPLYST – lysfestival Hundested.

“OPLYST” er et projekt, der startet op af frivillige kreative ildsjæle, Hundested Erhverv og Hundested Havn med baggrund i ønsket om at hjælpe de erhvervsdrivende, der mærker en markant nedgang eller helt stilstand i vintermånederne.

Med lys, kunst og kultur vil vi forsøge at vende udviklingen og gøre Hundested og dermed Halsnæs til et spændende sted at besøge og bo …også om vinteren.

Læs mere på https://oplyst.art