Inspirationsdag for litteraturkredse 2022

30.11.22
Vi har haft endnu en inspirerende dag med vores litteraturkredse, hvor vi denne gang havde fornøjelsen af litteraturformidler Lea Fløe Christensen, der gæstede biblioteket og fortalte om en masse helt nye bøger.

Nogle af dem er så nye, at de endnu ikke er landet på biblioteket, men det gør de inden længe, så hold øje med Leas læseliste nedenfor.

Nyt på hylderne

Vi har netop indkøbt 4 nye bøger til vores litteraturkredse, som I kan få fingrene i allerede nu:

Kan snart læses i litteraturkredsen

De 2 stærke vindere af afstemningen blev 1. Monika Helfer ”Pakket” med 15 stemmer, og 2. Yasunari Kawabata: ”Snelandet” med 11 stemmer. De er allerede indkøbt, så der går ikke længe før de lander på hylderne til jer.

Fra alle os til alle jer...

I år har vi en helt særlig julegave til vores litteraturkredse, vi har nemlig købt hele 6 nye bøger til jer: Kerstin Ekman ”Ulvespring” er den ene og  Jan Kjærstad: "En tid at leve"  den anden. Den næste er en joker, som næsten ryddede feltet til afstemningen, nemlig den franske Anne Berest ”Postkortet”, som tog jer alle med storm, så den måtte vi have.
Til slut har vi valgt at overraske jer med både ”Nøjsomheden” af Stine Askov, ”Pio” af Kristian Himmelstrup og "Grevinden" af Henriette Rostrup.

Leas læseliste

Her kan I se de bøger fra Leas læseliste vi ikke har som læsekredssæt, men som er at finde på bibliotekets hylder allerede nu: