Børnebiffen

30.11.21
Korte film til de yngste online og uden begrænsninger!

Fra i dag af er der adgang til næsten 400 kortere film for børn - log på Børnebiffen.dk med dit bibliotekslogin og se alle de børnefilm i har lyst til.

Filmenene er for børn i alderen 3 til 7 år. Der er findes blandt andet korte film om Hunden Ib og pigen Lili, historier om Vitello og om Cirkeline, og de lidt længere film som f.eks. klassikeren "Bennys badekar" eller den nyere "Tigre og tatoveringer.

Find adgang via bibliotekets hjemmeside.

Kvaliteten er i højsædet

Alle filmene er valgt ud fra et princip om, at de skal være i øjenhøjde med børnene og passe til deres alder. Filmene må også gerne give det velkendte et twist og vække til eftertanke. Også hos resten af familien.

Filmene er af høj kunstnerisk kvalitet fra Danmark og mange andre lande, som fx Tyskland, Sverige, Slovakiet, Frankrig, Spanien, Australien og Sydkorea.

De er nøje udvalgt over en årrække af Det Danske Filminstitut og rummer en række forskellige stilarter, udtryk og fortællinger. Ligesom der er lagt vægt på, at den kulturelle mangfoldighed er i centrum.

Børnebiffen.dk er udviklet i et samarbejde mellem Filminstituttet og DBC DIGITAL og vil løbende få tilført nye kortfilm.