Bibliotekerne byder indenfor til VÆRK i uge 38

11.09.23
Vi holder vores årlige biblioteksevent, hvor du kan møde et udpluk af tidens aktuelle forfattere, foredragsholdere og kunstnere.

Mandag den 18. september kl. 19.00, kan du glæde dig til at høre om Tove Ditlevsens forfatterskab, der hitter internationalt her mere end 45 år efter hendes død. Jens Andersen kommer og fortæller med udgangspunkt i sin nye portrætbog ”Ditlevsen – en biografi”. Find din billet til Tove Ditlevsens foredrag til 35 kr.

Tirsdag den 19. september kl. 19.00, får vi besøg af forfatter Stine Askov der vil dykke ned i bogen ”Nøjsomheden”. Stine Askov er kendt for sine skarpe beskrivelser af outsiderne – de utilpassede så kom og hør blandt andet om, hvorfor hun interesserer sig så meget for dem, der har svært ved tilværelsen. Find din billet til foredrag med Stine Askov til 35 kr.

Torsdag den 21. september kl. 19.00, kan vi blive klogere på Tom Waits i dette musikalsk foredrag. I år har hans debut album ”Closing time” 50 års jubilæum og Espen Strunk, journalist og forfatter, tager os igennem Tom Waits karriere og kommer undervejs bag om nogle af klichéerne om ”det syngende askebæger”. Find din billet til Tom Waits foredrag til 35 kr.

Lørdag den 23. september åbner Frederiksværk Bibliotek til en børne- og familiedag. Biblioteket åbner en lille café i dagens anledning, vi har en gratis workshop samt filmvisning i løbet af dagen. Alle andre arrangementer på denne dag – skal du købe billet til:

Kl. 11.00 kan du høre ”Sallys far” fortælle om de populære bøger. Forfatter Thomas Brunstrøm kommer forbi så vi kan blive klogere på hvordan bøgerne er blevet til og gad vide hvor meget af det pinlige, der sker i bøgerne, der også er sket i virkeligheden? Det er for børn i alderen 4-7 år og deres voksne. Find din billet "Sallys far" til 25kr.

Kl. 11.30 eller kl. 13.00 har du mulighed for at lære at tegne Nomerne sammen med Jan Kjær. Nomerne-workshoppen er en blanding af aktiviteter, undervisning og underholdning og til sidst hjælper alle med at finde på et uhyggeligt monster til den næste Nomerbog. Det er for børn i alderen 6-9 år.

Kl. 14.00 kan du danse med Katrine Bille, når hun tager Jorden rundt. Katrine Bille er kendt og elsket af alle børn - som vært på programmer som "Lille Nørd", "Luk op, luk i" og "Sommer i Ramasjang". Det er for børn i alderen 4-9 år og deres voksne. Find din billet Katrine Bille til 25kr.

Kl. 12.30-13.30 er der film for børn fra ca 3-4 år. I kan se filmene helt gratis i Gøgereden, husk endelig at hente jeres gratis popcorn i caféen. Vi viser: Uro, Gnisten, Robotten og hvalen, Det lille lam, Vitello får en klam kæreste samt Taynikma - Legenden om Rax (denne film anbefaler vi fra ca 7 år).

Bibliotekerne glæder sig til at byde jer velkommen indenfor til VÆRK.