Kom til Håndarbejdets dag

17.10.23
Den første torsdag i november nærmer sig - og vi vil – traditionen tro fejre denne mærkedag

Du kan møde

Tekstilduoen RAA:  Rikke Ruff, Brodeuse og Annette Aare, Tekstilkunstner vil i samarbejde med Frederiksværk Bibliotek være værter for dette arrangement.

Alle og enhver med lyst og nysgerrighed indenfor det kreative og innovative felt er inviteret. Det kræver ingen forudsætninger blot trangen til at være med – enten har du dit eget favorithåndarbejde mede eller så går du blot en runde i lokalet ”Gøgereden”og blive inspireret.

Du kan her træffe andre med hang og trang til et udøvende håndværk – af forskelligartet karakter.

Det er her du kan udveksle tips & tricks, dele gode ideer og faglig sparring med andre ligestillede – alt dette og intet mindre vil du møde i det kreative og sociale miljø på Biblioteket, ét af byens tekstile fællesskaber – lige netop denne dag.

Flere af byens etablerede foreninger kan du hilse på og få info om deres respektive aktiviteter, bl.a. Paraplyvæverne, Halsnæs Husflids, Vævekredsen, strikkere, broderifolk, filtere, kniplersker, Dukkedoktoren og rigtig mange andre idérige entusiaster. Kom endelig og deltag !

Fra politikontor til garn

KL. 13:30 kan du høre om Hannes finurlige vej til at blive den lykkelige ejer af Uldgalleriet.

Hanne Lykke Berthelsen var tidligere ansat i Politiet og var undervejs udstationeret i Grønland – i dag driver hun garnbutikken Uldgalleriet sammen med sin mand Kenneth Thrane i hjertet af Frederiksværk. Kom og oplev hvordan et gensyn med hendes elskede Grønland pludselig vendte op og ned på hendes liv og gjorde hendes største drøm mulig - da hun med en kvik bemærkning pludselig fik muligheden for at videreføre Uldgalleriet.

Hvor - hvornår

Håndarbejdets dag er torsdag den 2. november kl. 11-16 på Frederiksværk Bibliotek i Gøgereden. Det er gratis at deltage og alle er velkommen, både dig, som selv laver håndarbejde og dig, der bare er nysgerrig.