håndarbejde

Håndarbejdets dag

27.10.21
Nu er det igen ved at være tid til at fejre årets kreative begivenhed: Håndarbejdets Dag på Frederiksværk Bibliotek:

Vi mødes torsdag d. 4. November 2021, fra kl. 11:00 til 16:00

Det er Tekstilduoen RAA, Rikke Ruff & Annette Aare, der i samarbejde med biblioteket vil være værter for denne fantasifulde og dynamiske dag i Design og Håndværkets tegn.

Alle og enhver der har lyst at deltage på denne aktive dag – møder ganske enkelt op med åbne sanser og slår sig ned i loungen på biblioteket. Her møder du et utal af kreative folk og en mængde workshops. Kig dig omkring, slå dig ned og få en snak med de udøvende – medbring gerne dit eget yndlingshåndarbejde og benyt dagen til at udveksle erfaringer samt tips & tricks.  Som tidligere år har vi det legendariske Halsnæs-mega-rundstrik med, her kan du i fællesskab medvirke til at få strikket et par omgange i livligt selskab.

Du kan fx møde: Vævekredsen, Paraplyvæverne, Halsnæs Husflid, strikke- og broderientusiaster, filtere, kniplerske og vældig mange andre nysgerrige, idérige og innovative folk.

Kl. 12:00 kommer pilefletter Anita Olsen og fører os ind i pilens forunderlige verden. Anita Olsen er indehaver af Pilehytten på St. Karlsmindevej i Hundested, som hun har haft siden 2002. Anita er bidt af pil og i særdeleshed håndværket der ligger bag dette traditionsrige arbejde. Anita har flettet siden 1996. Kom og se, mærk og duft til de fantastiske kurve og hør en fortælling om selve tilblivelsen incl. håndværket og teknikkerne .

Håndarbejdets Dag blev opfundet i 1997 af en gruppe tekstilfolk med tilknytning til Håndarbejds -skoler & -seminarier. Dagen markerer glæden, trangen og kærligheden til det udøvende håndværk og konstaterer det livsbekræftende ved at udtrykke sig gennem alverdens tekstiler & designs. Med fokus på dette - arrangeres denne mærkedag rundt i hele Danmark.

Tekstilduoen RAA er:

Rikke Ruff – Tekstillærer & Brodeuse, Annette Aare – Tekstilkunstner & Billedvæver