Søgning

Find de materialer du gerne vil læse på Halsnæs Bibliotekernes hjemmeside

Søgefeltet:

• På forsiden ligger søgefeltet altid udfoldet/parat til at skrive i.
  • For andre sider kommer det frem ved at klikke på ikonet "Favicon".

Søgefelt på forsiden
Åben søgefelt på andre sider ved tryk på "Favicon"

Selve søgningen:

• Når du skriver den titel eller forfatter - du vil finde - kommer der forslag til netop titler eller forfattere.
  • Hvis du vil søge på et bestemt materiale - f.eks at det skal være en bog, bruger du feltet  "Søg i alle". Vælg her og tryk på "Søg"

Søgefelt til titel, forfatter og emne

Afgræns søgningen i materialetype, vælg i boksen ved siden af søgefeltet

• Når du har klikket på "søg" eller trykket på retur tasten, kommer du ind i et nyt billed hvor søgereultaterne står.
  • I skærmens venstre side har du mulighed for at gøre din søgning endnu mere præcis ved at vælge f.eks. målgruppe, kilde, forfatter, emne, årstal eller andet, i det der hedder "Afgræns din søgning"

Visning af fremsøgte materiale

Afgræns søgningen i f.eks. målgrupper, forfatter m.m

Reservere materialet:

• Når du har fundet det materiale du ønsker, trykker du på titlen.
  • Under "lånemuligheder"  står materialetyper - da vi allerede har søgt på bøger, viser den kun tilgængelighed for bøger.
  • Når du har trykket ind på materialet kan du reservere.

Vælg materialet

Hvis du ønsker at reservere - kan du her vælge at trykke på boksen "Reserver"

Find materialet på Biblioteket:

• For at finde bogen - hvis du sidder på biblioteket og vil have den med hjem, klikker du på "Hvor står den?"
  • Nu kan du se hvilket bibliotek bogen - rent fysisk - står på eller om du er nødt til at reservere den.

Find materialet på biblioteket, åben feltet "Hvor står den?"