Glenn Bech

10.01.23
Litteraturformidler Katrine introducerer denne måneds digter

Hvis du ikke har haft fingre i Glenn Bechs nye manifest endnu, så har du chancen. Glenn Bech er månedens digter på Frederiksværk Bibliotek, og du finder udstillingen i bibliotekets afdeling for digte, hvor udvalgte citater fra Glenns manifest i denne måned kan ses på væggen. Manifestet kan både lånes på biblioteket og på eReolen.

JEG ANERKENDER IKKE LÆNGERE JERES AUTORITET er et indigneret, selvudleverende og ømt manifest om klasseskam, prol og elite, om provinsbøsser og repræsentationssmykker, moralisme og hykleri, om Tiger King og Anna og Lotte, om dem, der altid får taletid, og dem, der ikke føler sig berettiget til en stemme. Med vrede, misundelse og humor brænder Glenn Bech alle illusioner om lige muligheder ned og insisterer på at tale ud fra sine egne erfaringer i klassesamfundet.

Måske har du læst Glenns debutroman; FARSKIBET? Det er et originalt og vildt værk. Bogen er eksperimenterende, og hver eneste side overrasker.. Der tegnes et skrapt billede af svigt og sorg. Om hvordan faderopgøret ser ud, når man lever i kølvandet af hans selvmord.