Lærke har været i praktik hos os en måned!

28.03.23
Læs her hvordan det har været.....

Hvorfor valgte du at komme i praktik på biblioteket?

Jeg var nysgerrig på det. Jeg har altid elsket at komme på biblioteket. Da jeg var lille ville jeg gerne være bibliotekar når jeg blev stor - eller skuespiller.

Hvordan har det så været?

Det har været spændende og informativt. Jeg har lært en masse. Det har også været hyggeligt. Folk har været søde og venlige og det har været sjovt at få indblik i hvordan det foregår i virkeligheden. Jeg har elsket at være her.

Hvad har du lært?

Jeg har lært en masse om systemet. Hvordan man finder bøger og hvordan man sætter dem på plads. Hvordan man bestiller og hvordan man modtager.

Er der noget der har overrasket dig?

Ja, for eksempel hvordan det besluttes hvilke bøger der skal købes. Eller hvordan man starter med at brainstorme og kigge på en masse bøger når man skal lave et tema. Jeg blev ret revet med.

Hvad har været sjovest?

At lede efter bøger. Det er lidt Find Holger (griner). Jeg kan godt lide orden og det gør mig glad at hjælpe andre. Og det var sjovt at være med til at brainstorme på det kommende tema.

Hvilke bøger kan du lide at læse?

Jeg har en bred smag, jeg kan godt lide klassiske krimier som Sherlock Holmes og Hercule Poirot. Men jeg kan også lide Alice i eventyrland og andre eventyrlige bøger. Jeg læser meget på engelsk og foretrækker at sidde med en fysiske bog i hånden. Jeg læser dog en del tegneserier online.

Lærke er 25 år og efter at have været i praktik på bibliotekerne er hun blevet afklaret om at hun gerne vil arbejde på et bibliotek. Hun har fået smag for det og det virker mere overskueligt at skulle på universitetet. Lærke siger tak til alle på Halsnæs Bibliotekerne, for at have taget godt imod hende og vise hvordan det hele fungerer bag kulisserne på et bibliotek.