Katrine Engberg gæster VÆRK

29.08.22
Gå ikke glip af dette spændende foredrag med en af landets populæreste krimiforfattere

Den 11. oktober udkommer første bind i Katrine Engbergs nye krimiserie og lørdag den 24. september gæster hun Frederiksværk Bibliotek, som en del af bibliotekseventet VÆRK.

Køb din billet til foredraget for 75 kr

Prisvindende og storsælgende Katrine Engberg trækker for første gang på sin egen familiehistorie, når hun i sin nye krimiserie præsenterer os for et helt nyt cast med udgangspunkt i sin fars jødiske ophav og mors jyske.

Glæd jer til at høre Katrine fortælle om Det brændende blad - en dramatisk historie om at flygte, forsones og tage skæbnen i egen hånd.

Vi har af gode grunde ikke læst bogen endnu, men her er en beskrivelse fra forlaget Alphas hjemmeside:

Liv Jensen. 29 år, 162 centimeter høj, født i Rødovre.

Efterforsker Liv Jensen er i vildrede. Ubehagelige omstændigheder tvinger hende til at sige sit job op hos Aalborg politi og rejse retur til barndomshjemmet. Heldigvis finder hun hurtigt et lejemål i kælderen i et hus på Vesterbro hos den pensionerede rammemager, Jan Leon, og hans voksne datter, Hannah. To mennesker, som deler en stor sorg.

Liv drømmer om en stilling ved Drabsafdelingen i hovedstaden, men må indtil videre tage til takke med arbejdet som privatdetektiv – og så den cold case, hun får af sin ven og mentor, Petter Bohm fra Københavns Politi. Sagen handler om en kulturjournalist, der blev kvalt for tre år siden, gerningsmanden er aldrig fundet. Måske kan Liv opklare den sag, slette minderne fra Aalborg og vende tilbage til politiet igen?

Sagen tvinger Liv til at genbesøge fortiden, rejse til den jyske vestkyst og ind i et af de mørkeste kapitler i danmarkshistorien. Det hele hænger sammen. Alle flygter fra noget, og ingen kan vide sig sikker. Heller ikke Liv.

Har du ikke stiftet bekendtskab med Katrine Engbergs Kørner & Werner-serie, er det bestemt ikke forsent.

Serien handler om politiassistent Jeppe Kørner og hans kollega Anette Werner, og her er det gennemarbejdede plot og de stærke personskildringer i højsædet.

Bøgernes handling foregår i et genkendeligt Københavnermiljø, men hændelserne er alt andet end genkendelige – og heldigvis for det! Det er nemlig den ene uhyggelige forbrydelse efter den anden, politifolkene Kørner og Werner bliver sat til at opklare.

Hvis du gerne vil se og høre hvordan Katrine arbejder med hendes krimier kan du i en DR dokumentar komme  "På job med Katrine Engberg"

Vi har et tilbud på VÆRK - at du kan komme til foredrag ikke kun med Katrine Engberg, men også med Rane Willerslev til den rigtige gode pris af 200 kr. Køb fællesbilletten her

Katrine Engberg er på kl. 17.00 og i tiden frem til Rane Willerslev kommer på kl. 20.00, er der mulighed for at købe pizza ved Bike and Bake, som har stillet en stand op på Biblioteket. Vi har også lidt at drikke i Café VÆRK