Vil du være med til at starte en litteraturkreds?

26.01.23
Biblioteket hjælper med at sætter rammerne.

Hvis du søger et læsefællesskab, hvor man kan læse bøger og mødes for at tale om dem, kan biblioteket sætte rammerne, når der skal dannes nye litteraturkredse.

I en litteraturkreds læser alle den samme bog, og mødes typisk 1 gang om måneden fra september-maj for at tale om læseoplevelsen, handlingen, tolkningen af bogen og alle de andre ting, man får lyst til at tale om når man har læst en bog.

Når mindst 5 og højst 7 personer har henvendt sig, danner vi en gruppe og inviterer jer til at mødes til et opstartsmøde her på biblioteket, hvor vi kan tale om rammerne for jeres litteraturkreds, herunder mødefrekvens, hvordan I udvælger bøgerne osv.

Biblioteket kan stille et lokale til rådighed inden for den betjente åbningstid, I kan også mødes i biblioteksrummet i hele åbningstiden eller aftale at ses privat. Derudover er hjælper vi jer med at bestille de bøger I vælger, vi kan også foreslå bøger til jer og vise jer rundt i bibliotekets bogsamling med bøger for litteraturkredse.

Hvordan tilmelder jeg mig?

Send en mail til Katrine: katvi@halsnaes.dk, og skriv hvilke dage og tidspunkter der passer dig bedst, fx om du helst vil mødes formiddag, eftermiddag eller aften.