savafloden

Gøgereden
For alle
For voksne

Tag med på onlinerejse langs Savafloden

02.02.22
Vi rejser sammen langs Sava-floden, der løber igennem tre europæiske hovedstæder, Ljubljana i Slovenien, Zagreb i Kroatien og Beograd i Serbien, hvor den løber ud i Donau

Rejsen ledes af Zlatko Jovanovic, der er ph.d. i jugoslavisk historie, har undervist, forsket, skrevet og holdt foredrag om Balkan og debatteret og kommenteret den aktuelle situation på Balkan, herunder i Slovenien, Serbien og Kroatien.

Rejs med rundt i Europa, når biblioteket drager på online-rejse. Rejsen bliver vist på Frederiksværk Bibliotek i Gøgereden.

Rejsen bliver gennemført af DEO (Demokrati i Europa Oplysningsforbundet) og tanken bag rejserne er både at skabe oplysning og fællesskab.

Projektet er støttet af Velux Fonden og en række kommuner har indgået partnerskab, herunder Halsnæs Kommune.

Det er gratis at deltage - book en billet.