50 kr./40 kr. for medlemmer af Biblioteksklubben
For voksne

Vild natur i haven

08.10.20
Sommerfugle og vilde bier forsvinder fra den danske natur.

Nyheden var en mavepuster for mange, og blev anledning til overvejelser om hvad man selv kan gøre for at hjælpe insekterne – og i den sammenhæng er haven et oplagt sted for en indsats.

Biolog og forfatter Ditte Lisbjerg har haft en vild have, siden hun for 15 år siden overtog et sommerhus i Halsnæs med 1600 m2 have til.

På bloggen VildeHaver.dk har Ditte forsøgt at inspirere helt almindelige haveejere til at gøre enkle ting, der kan give mere plads til naturen inden for havelågen.

Med udgangspunkt i bogen: Vilde Haver – 7 tiltag der giver mere natur i haven anvises syv helt konkrete små tiltag, som er lige til at gå i gang med – hvad enten man har en stor have, et lille frimærke eller en altankasse. Alle steder kan der skabes plads og grundlag for mere biodiversitet; flere sommerfugle og vilde bier.

Dette arrangement er en del af DR temasamarbejde - Vores natur

Halsnæs Bibliotekerne overholder naturligvis alle gældende anvisninger fra sundhedsmyndighederrne og træffer de nødvendige foranstaltninger, for at alle brugere af husene kan føle sig trygge.